1- The International Mounty Post

1 oktober 2021 - Venlo, Nederland

1 Oktober 2008 vertrok ik naar Costa Rica. Backpack al vol heen, en nog voller- maar dan voornamelijk met ervaringen- terug naar Nederland in mei 2009.

1 Oktober 2021 vertrek ik naar Jordanië in de ongewisheid waar deze reis me nog meer gaat brengen om in december 2021 terug te komen..

3 Maanden vrij, met een wereldreis op het programma. Na ongeveer planning 1.0 t/m planning 8.0 heb ik besloten de planning maar voor een groot gedeelte weg te laten aangezien plannen in deze tijd van Corona een hels karwei is.

De planning los laten betekent echter ook een stukje chaos – voor degene die mij een beetje  kennen. Veel te doen in weinig tijd is hoe ik het beste presteer, maar met 3 maanden reizen voor de boeg had ik vooraf kunnen weten dat ik het tot het laatste uur druk zou hebben.

Van oorspronkelijk; Japan- Filipijnen- Tibet- Jordanië naar opties met Hawaii, Zuid-Afrika, de Transmonogolië express naar Jordanië en Nepal. Een paar weken voor vertrek was het nog steeds spannend, vooral voor mij. Met 3 maanden reizen voor de boeg en eigenlijk helemaal geen concrete planning..

Ik besloot de oorspronkelijke reis achterstevoren te beginnen. Jordanië it is!

Het eerste weekend van september hakte ik de knoop door en besloot Jordanië te boeken. Het begin was gemaakt, laat de rest nu maar komen!

Stukje bij beetje kwam ik erachter hoeveel formulieren, verklaringen van ziektekostenverzekeraars, quarantaine of niet en welke inreismaatregelen er waren. Mijn hoofd stroomde een beetje vol terwijl het enthousiasme over mijn reis en Jordanië toenam!

Mijn enthousiasme bleef tijdens ons familieweekend niet onopgemerkt bij mijn zus, Maxime en dus boekten we een dag later een ticket voor haar bij! – Van skivakanties – Den Haag- Ardennen – Scheveningen, samen naar Jordanië!!

Wist je dat;

... je je aan kunt melden via email zodat je automatisch een bericht krijgt als er een blog online komt?

... je onderaan de opvolgende blogs kunt zien en hierop door kunt klikken?

... je via de kaart op deze site de hele reis kunt volgen?

Tot in december, liefs!

1. FtL:
    You go girl(s)…! 💪🚲🚗🚈🛩🛶
  2. Anouk:
    14 oktober 2021
    Haha Thanks Frank, was geweldig samen!!
  3. Wil:
    2 oktober 2021
    Anouk en Maxime, heel veel plezier en een leuke trip door Jordanie. Daarna hoor ik wel wat de volgende bestemming wordt.
  4. Anouk:
    14 oktober 2021
    Dankjewel Wil, het was geweldig om samen deze reis te kunnen maken! Inmiddels ben ik in Nepal.. :)
  5. Bert Creemers:
    Hallo Anouk,
    Fijn om jou reis via deze blog te kunnen volgen met alle avonturen en uitdagingen die je op jou reis tegen zult komen. Het begin is gemaakt. Maak er weer een onvergetelijk gebeuren van, heel dapper. Veel succes en plezier.
  6. Anouk:
    14 oktober 2021
    He Bert, dankjewel voor je lieve reactie! De site wordt nog even geupdate door het gebrek aan internet hier en daar.. Ik ben inmiddels in Nepal, Kathmandu! 🌎
  7. Jolanda:
    2 oktober 2021
    Super goed meiden. Heerlijk genieten. De wereld ontdekken. Ik zal jullie/ jou volgen. Blijf gezond en reis veilig. Dikke knuffels , Jolanda
  8. Anouk:
    14 oktober 2021
    Danke Jolan! We hebben een geweldige tijd gehad samen en inmiddels ben ik in Kathmandu, Nepal. Door gebrek aan internet zijn de verslagen wat later gekomen dan gepland.. Ze staan op volgorde van reizen en door de pijltjes onderin kun je van het ene naar het volgende verhaal geloof ik! Dikke knuffel terug! Xx
  9. Sander:
    2 oktober 2021
    Een hele fijne ontdekking toegewenst!
  10. Ken:
    2 oktober 2021
    Het avontuur is eindelijk begonnen! Supercool en leuk dat we het hier allemaal kunnen volgen! Geniet er maximaal van en ik ben ervan overtuigd dat het een onvergetelijke tijd wordt voor jullie allebei!! 😎🛫🛬🗺🥳
  11. Anouk:
    14 oktober 2021
    Haha zit een beetje vertraging in de verhalen maar die charme hoort ook bij het reizen ;)
  12. Myrna:
    2 oktober 2021
    Vuul plezeer allebei, ontdek, ervaar en geneet!! Verheug mich op dien volgende blog!!
    Enjoy!! X
  13. Anouk:
    14 oktober 2021
    Wat lief, danke! Ut haet effe gedeurt maar ze staon der bijna allemaol op (ze staon op volgorde!) inclusief foto's :) Xx
  14. Margreet Stevens:

3 oktober 2021
    Maak er een onvergetelijk avontuur van & take care! X
  17. Anouk:
    14 oktober 2021
    Thanks chica! De blogs hebben even op zich laten wachten gezien het gebrekkige internet, maar ze staan er -bijna- allemaal op, inclusief foto's :) Xx
  18. Iris rippens:
    5 oktober 2021
    Heel veel plezier samen!! Heb al wat foto’s gezien! Prachtig! Lekker genieten!
    Liefs
  19. Anouk:
    14 oktober 2021
    Dankjewel schat! Er staan inmiddels meer blogs op, inclusief foto's! Tot snel!! Xx
  20. Ninke:
    5 oktober 2021
    Jaloers! Maar vooral gegund! De wereld ontdekken is ook niet te plannen, je weet nooit wat er op je pad komt. De eerste paar nachten geregeld hebben is zeker wel fijn, het begin is gemaakt, de rest volgt vanzelf :-) Geniet!!
  21. Anouk:
    14 oktober 2021
    Zo is het, het heeft zo zijn charme! Inmiddels ben ik in Nepal! De blogs inclusief foto's van Jordanië staan -bijna- allemaal online! Liefs!
  22. John:
    5 oktober 2021
    Vuul plezeer samen en geniet van alles wat op dien paad geit komme!!
  23. Anouk:
    Danke John!
  24. Cindy:
    Enjoy ladies! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! 😘
  25. Anouk:
    Thanks schat! 😘
  26. Ninke:
    14 oktober 2021
    Super leuk om alle foto's en verhalen te bekijken en lezen! Zo te zien ervaren jullie echt het land en haar inwoners, mooi! Jullie zijn pas net onderweg maar hebben zo te zien al een heleboel gezien en een hoop mooie ervaringen opgedaan!
  27. Anouk:
    5 november 2021
    He Nin! Het was fantastisch! Wat een prachtig land! #aanrader!
  28. Marijn:
    18 oktober 2021
    Super mooie foto's. Veel plezier op deze reis!